Malmö Konståkningsklubb

G9 vuxen fredagar

G9 Vuxen

Vuxengruppen

Vuxengruppen är till för åkare som har baskunskaperna i skridskoåkning. Målet är självfallet att alla som vill ska få åka, men då platserna är begränsade så prioriteras åkare som vill träna mycket. De åkare som är intresserade av att hobbyåka max en gång i veckan har i dagsläget inte möjlighet att välja fritt bland gruppens alla träningstillfällen, utan kommer i mån av utrymme, erbjudas dag av berörd tränare.

I Vuxengruppen tränar ett stort gäng i varierande åldrar, i genomsnitt 1-5 kvällar i veckan. Majoriteten av åkarna har program och de flesta tävlar några tillfällen per säsong på internationella Adultstävlingar runt om i världen. Några har åkt som barn och återkommit till sporten i vuxen ålder, men de allra flesta har, via bananskal eller på grund av barndomsdrömmar, börjat åka skridskor som vuxna eller i de sena tonåren.

Vuxenåkning saknar testkrav, vilket innebär att planeringen för respektive åkares utveckling anpassas individuellt efter åkarens förutsättningar och mål, och träning sker således med de internationella tävlingsreglerna som tagits fram av ISU Adult Working group som mall (https://www.isu.org/figure-skating/events/adult-skating-figure-skating).

Vid frågor, kontakta Anneli på anneli.servin@live.se

Du anmäler dig till höstens träningar via denna länk: Bokning - Malmö Konståkningsklubb - SportAdmin